fredag 16 september 2011

Sömnlös..

Jag hade lite svårt att somna, vet egentligen inte varför. Låg och vände mig, prövade varje ställning jag kunde komma på. Tankarna flög runt i huvudet. Tankar om Grynet, om hennes mat- och sovvanor. Tankar om hur jag ska klippa mig nu när jag äntligen bestämt mig för att ta tag i den biten. Långa utlägg om allt ifrån kläder och inredning till filosofiska tankar om livet efter döden. Tillslut lyckades jag hitta en bekväm ställning och jag somnade. Enligt klockan han det inte gå mer än 20 minuter förrän Grynet vaknade och ville äta (igen). Hurra.. Så somnade hon om tillslut och vad händer? Här ligger jag åter igen, vaken med alltför många tankar i huvudet. Det knakar lite i huset, allt hörs så tydligt i denna mörka tystnad. Jag vill sova, jag behöver det. Dags för ytterligare försök, det måste gå. Godnatt.
/C
Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar