onsdag 29 juni 2011

Val av hus..

T och jag var ute på en promenad tidigare idag. Det mysigt att gå omkring i kvarteren och titta hur folk gjort i sina trädgårdar. Det är så många idéer som föds på det sättet, i alla fall för mig. Vi gick förbi ett vitt hus i tegel och jag kan inte låta bli att skratta åt vårt val av hus. Jag trivs jätte bra här, det är inte det detta handlar om, men jag önskade mig från början ett vitt hus i tegel och med endast en våning.. Hur gick vi från det till ett gult hus med träfasad och 1,5 plan? Ja, ibland blir väl livet inte riktigt som man tänkt sig. Kan känna att det hade varit enklare med bara ett plan nu när barnen är små men när de väl växer upp lite så kommer jag nog uppskatta avståndet det trots allt blir med en trappa.

Hur ser din framtid ut?
/C
Published with Blogger-droid v1.6.6

4 kommentarer:

  1. Om jag ska beskriva mitt drömhus blir det ett längre inlägg än det du har skrivit :) Men drömmen är ett tvåvåningshus med träfasad. vitt eller grått med svart tag och vita spröjsade fönster :) walkincloset till mig. stort, minst 160-170 kvadrat. gärna dubbelgarage... haha, tror du jag tänker på detta ofta? =)

    SvaraRadera
  2. När det blir dags att måla om huset ska det förhoppningsvis få bli grått, tycker det är kanonfint! Min dröm just nu är att få renovera det hus vi har.. En vacker dag kanske :)
    /C

    SvaraRadera
  3. Huset vi bor i nu är ett "mellanlandningshus". Dels är det för litet (redan nu egentligen) och dels är det en bostadsrätt. Men lite renovering blir det ändå :) sovrummet nu, i höst vardagsrummet förhoppningsvis och ev nytt golv i hall, kök och vardagsrum. Beror på tid och ekonomi (tråkigt nog...). Nästa år blir det ute som ska fixas, bygga trädäck och byta staket. Hoppas det blir av iaf ;P

    SvaraRadera
  4. Då förstår jag! Kul med renovering trots att man inte tänker bo där för evigt. Vårt hus är dryga 160kvm om jag minns rätt och det är rätt lagom till oss 5. Större vill jag inte städa ;o). Vi hade tänkt göra Grynets rum i sommar men bestämde oss för att vänta och låta T vara hemma hela 10 veckor i sommar i stället. Kunde inte klara båda. Ingen panik dock, men en vacker dag så :o).
    /C

    SvaraRadera