onsdag 5 januari 2011

14, 13 och 12 dagar kvar..

Jenny ringde mig förut idag och klagade lite på att jag inte uppdaterat bloggen. Tur att T varit på jobbet annars hade hon med flera tydligen trott vi höll till på förlossningen.. Icke. Fortfarande hemma. Jag har förvisso haft endel förvärkar men det kan man gå med ett tag så jag är fortfarande inställd på att gå någon vecka över tiden i bästa fall. Känner ingen jätte panik ännu, hon får komma när hon kommer...

Gick för övrigt in i en ny vecka igår, vecka 39! Helt otroligt hur fort tiden går... Läste att det var dags att känna sig redo för att ta emot det här lilla knytet nu. Vet i skjutton om jag är det. Jag har kanske vad de vanligtvis kallar för rampfeber? 17 januari är nog rätt lagom ändå :o). Varför får man inte välja?

I övrigt kan jag också meddela att jag varit hos barnmorskan idag. Blodtrycket är så bra, så bra och Grynets hjärtljud är också helt i sin ordning. Hon har lagt sig till rätta med huvudet neråt och rumpan och fötterna uppåt. Ryggen och rumpan ligger på vänster sidan av magen medan fötterna oftast sticker in och sparkar under höger revben, inte helt smärtfritt kan jag meddela. Hon börjar väl få in rutin på sina sparkar nu.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar