söndag 23 januari 2011

Det andra dygnet..

..vill bebisar tydligen amma mest hela tiden för att så fort som möjligt få igång mjölkproduktionen. Jag hade inte sovit så mycket inför maratonpasset eftersom jag inte viste vad som väntade men klarade mig utan att bryta ihop helt till klockan fyra igår morse då hon äntligen somnade vid min sida. Då hade vi kämpat i drygt 5 timmar eller ja, hon hade kämpat, jag hade mest försökt andas bort smärtan på samma sätt som på förlossningen. Jag förväntade mig inte alls att det skulle vara så smärtsamt men ja.. AJ AJ AJ sammanfattar det här med amning rätt bra. Igår förmiddag fick jag låna en amningsnapp och det hjälper en del mot smärtan.
Blir hemgång idag, ska bli skönt. Läkarundersökning först bara, när nu det blir. Såhär på helgen är tiderna lite flytande. Vi har ingen panik. Huset står nog kvar oavsett :o). Gjorde förresten hörseltest och tog blodprov igår, allt ser bara bra ut såhär långt.
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar