torsdag 20 januari 2011

På förlossningen!

Ja, tillslut så insåg jag att jag antingen behövde få nått starkt i mig för att lindra värkarna och kunna sova eller ett "nu har du kommit igång" så T och jag packade det sista och begav oss till förlossningsavdelningen.. Bebisen mådde bara fint och värkarna kom enligt kurvan med 6 minuters mellanrum. Öppen 4cm redan. Wow. Det är på allvar! Vi ska ha barn.
Efter det tog jag ett drygt 1,5 timme långt bad som i alla fall gjorde underverk för själen. Värkarna var dessutom inte alls lika intensiva i det varma vattnet.. Nu ligger jag (igen) med några grejer på magen som reg. bebisens hjärtljud och värkarna.. Får se vad barnmorskan säger när hon kommer in om en liten stund.

Håll tummarna.
/C

4 kommentarer:

  1. Kul att du har energi att skriva även på förlossningen!! :) Lycka till nu!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Caroline Strindgård20 januari 2011 kl. 12:53

    Spännande:-D Lycka till & hoppas det går fort:-D

    SvaraRadera
  3. Blir det idag så är det precis de där 100 dagarna till vårt BF, jag skulle gissat det. Stort lycka till (om hon inte redan är ute!)!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis och massa kram till er...=)))

    SvaraRadera