tisdag 18 januari 2011

Kom igen, jag är redo nu!

Inga värkar, ingen vattenavgång, ingenting som tyder på att förlossningen är nära. Man kan ju bli trött för mindre :o). Något positivt är dock att jag delvis har kommit över min förlossningsrädsla nu och jag vill inte längre skjuta upp det utan istället bara få det överstökat. Vill ju hålla i min bebis, vill se hur hon ser ut.

Var en sväng hos barnmorskan idag och allt verkar vara bra. Mitt blodtryck var det högsta som hon mätt under graviditeten men fortfarande ganska lågt. Bebisens hjärtljud pendlade mellan strax under 120 och upp strax över 150 slag per minut. Det högsta var när barnmorskan varit och petat en massa på magen och väckt bebisen för en liten liten stund. Inte konstigt pulsen ökar då ju. Barnmorskan gjorde en kort undersökning och hon sa att den mensvärksliknande känsla som jag haft här om dagen hade gjort skillnad. Jag är ganska dåligt insatt i det där med livmodertapp, mognad och vad det nu är, men jag är helt redo för att förlossningen ska starta i alla fall, bara värkarna som saknas... Kroppen behöver frigöra lite oxytocin för att den processen ska starta.. Kom igen kroppen!!! :o).

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar